Hulp bij je energiekosten

De energiekosten kunnen flink oplopen. Soms wordt de energierekening zo hoog dat je daardoor in de problemen komt. Heb je hulp nodig bij het betalen of betaalbaar houden van je energierekening? Laat een Energiehulp langskomen voor tips, adviezen en energiebesparende maatregelen.

Energietoeslag

Vanaf 1 juni 2024 is het niet meer mogelijk de eenmalige compensatie energiekosten 2023 aan te vragen. Heb je compensatie voor deze datum aangevraagd? Dan krijgt je binnen 8 weken reactie van de gemeente.

Gratis Energiehulp

Om te voorkomen dat je in de problemen komt met je energierekening, kun je jouw verbruik verlagen. De gratis Energiehulp van 015 Duurzaam helpt je daarbij. De Energiehulp komt bij jou thuis langs met tips en adviezen. Ook neemt de Energiehulp gratis energiebesparende materialen mee, zoals ledlampen, radiatorfolie of een waterbesparende douchekop. Hij brengt de materialen ook meteen aan, zodat je na het bezoek direct energie bespaart. Handig!

Voor wie is de Energiehulp?

Heb je als hoofdbewoner een uitkering? Krijg je hulp bij je schulden of krijg je de energietoeslag? Dan krijg je een brief van de gemeente voor een afspraak met de Energiehulp. De Energiehulp komt ook langs bij huurders van Stedelink, Woonbron, DUWO en Vidomes. Je krijgt dan een brief van de woningcorporatie. Zij bellen zelf aan, maar je kunt ook zelf een afspraak maken:

  • Online: via de website van 015 Duurzaam
  • E-mail: via energiehulp@015duurzaam.nl. De Energiehulp neemt binnen drie werkdagen contact op om een afspraak te maken.
  • Telefonisch: bellen kan naar 06-81 57 30 73, op werkdagen tussen 9 en 10 uur
  • Of stuur een Whatsapp-bericht naar 06-81 57 30 73